14. diena Barona takā

No rīta uzlīst neliels lietus, bet tieši tad kad sākam braukt, vējš mākoņus aizpūš un atkal dodamies ceļā sausi un pārliecināti, ka tiekam pasargāti.
Iebraucam Struteles muižā. Tur mūs sagaida tikai 2 suņi –  skaisti vēju suņi. Nu īsti iederīgs aksesuārs muižai. Bet suņi sēt visai draudzīgi un sagaida mūs visai priecīgi un pateicīgi pieņem mūsu glāstus. Tikai mazo Matīsu nobiedē milzīgais suns, kurš cerēja iedot kādu slapju suņa buču puikam.
Braucam tālāk.
Pa ceļam baznīca, kurā tika kristīts Barons.
Mums šodien jānokļūst Irlavā, Zemītē, Kandavā un Sabilē.
Zemītē mūs gaida uz pusdienām, tāpēc cenšamies nogriezt ceļu un doties pa maziem grants ceļiem. Diemžēl šoferītis Gatis kļūdās un mēs nobraucam liekus 5 km un esam spiesti griezties atpakaļ. Jāsaka, ka cilvēki tiešām ir ļoti pozitīvi un neko nesaka Gatim par šo misēkli….tikai klusībā nolemj viņu nākamajā dienā iemest Abavā…:)
Irlavai izbraucam ātri cauri. Zemītē mazliet kavējam, bet izskatās, ka arī tas mums tiek piedots, jo visi saprot, ka braukt ar riteni nav tas pats, kas braukt ar vilcienu. Uzdāvinām 3 kociņus un tos arī iestādām parkā. Visi iepriekšējo gadu stādītie kociņi aug un izskatās, ka drīzuma Barona takas rezultātā izveidosies pamatīga koku aleja– no Valkas līdz Dundagai.
Karaliskas pusdienas Zemītes parkā pie dīķa mums uzsauc ( kā katru gadu) Zemītes kultūras organizētājas. Pusdienas ir tik īpaši garšīgas, ka to jums vajadzētu  zināt – Kurzemnieku skābputra, kartupeļi, pašmāju cepta gaļa, mājas biezpiens ar krējumu, paštaisīts sviests un zaļumi, kafija utt….Pēc pusdienām visi tā arī paliek guļam zālītē ar vēderiem pret sauli un neviens pat nedomā celties un braukt tālāk… Izskatās, ka Barona taka arī šeit beigsies …:)
Tālāk mums jādodas uz Kandavu. Pa ceļam piezvana kāds jauns vīrietis, kurš dzirdējis mūsu Latvijas Radio 2 interviju – reportāžu no Zemītes un piedāvā mūs  pacienāt ar saviem konditorejas izstrādājumiem, posmā kad mēs brauksim no Talsiem uz Dundagu.. Šādā dāvana tiek saņemta ar neviltotām prieka ovācijām.
Kandavā atkal iestādām kociņus. Šoreiz tie gan ir 14 košuma krūmi, kas augs Bruņinieku kalna pakājē. Izstaigājam pašu kalnu un noklausāmi stāstu par šīs vietas vēsturi. Vēsma, vietējās skolas direktore, stāsta par Kandavas rašanos.
Vietējā kafejnīcā iedzeram kafiju un dodamies uz Kandavas atklāto baseinu, lai nopeldētos. Daži drosmīgākie lec no tramplīniem. Pēc pamatīgas pusstundas, ar nedaudz zilām lūpām dodamies tālāk uz mūsu nakšņošanas vietu Abavas rumbā.
Šī diena visiem bija grūta un no iecerētā nakts pasākuma nekas nesanāk. Visi slien pa teltīm un visai ātri iestājas nosacīts klusums. Tikai daži paliek pie ugunskura.
Ņemot vērā pagājušo gadu slikto pieredzi šajā vietā – mūsu puiši uzņemas dežurēt. Nakts ir mierīga. Esam vienīgie viesi visā kempinga un ceram ,ka rītdien, kad būs mūsu otrā brīvdiena Barona takas laikā, laiks būs labs un saulains.
Līdz rītam!

6 Comments to “14. diena Barona takā”

1. By Aigars, 2009. gada 22. jūlijs @ 19.11

Ja kads no jūsu braucējiem būtu mē’ginajis braukt pa TO CEĻU kuru tiešām gāja Kr.Barons tad viņš vēl šodien peldētu pāri Daugavai vai mīcītu Dzilnuciema dubļus…

2. By Aigars, 2009. gada 22. jūlijs @ 19.12

ak, atvainojos, pr tiem braucējiem - es protams nedomāju Edgaru Rači - visu cieņu un cepuri nost!

3. By Ro, 2009. gada 24. jūlijs @ 12.19

Draugs, Aivar, vai tev ir zinams cits cels pa kuru gajsi Barons??? ja ja tad dod zinju, - mes gan vadijamies so celu veidojot pec pasa Barona atminjam…:) ja tev ir kadas citas atminjas, kas nav siatsitas ar patalogisku velmi gadu no gada apd…st Barona taku, tad drosi raksti - uzlkausisim airi tadus, kuriem nav kur izlikt savas dusmas..bet labak izbrauc ar mums visu marsrutu un tad jau ari viss nostasies sava vieta..

4. By Aldis, 2009. gada 25. jūlijs @ 17.28

Aigar, ja gadījumā, izdomāsi nākamgad braukt, tad nesaki, ka tu to visu esi rakstijis…….. :))) un labāk piesakies zem cita vārda…..

Tici man, tas ir patiešām labāk nekā sedēt internetā

5. By polskie filmy angielskie napisy, 2013. gada 16. aprīlis @ 22.54

Good article. It’s very unfortunate that over the last ten years, the travel industry has had to handle terrorism, SARS, tsunamis, bird flu virus, swine flu, along with the first ever real global downturn. Through it all the industry has proven to be sturdy, resilient and also dynamic, locating new approaches to deal with difficulty. There are always fresh issues and chance to which the industry must yet again adapt and behave.

6. By filmicity.net, 2013. gada 17. aprīlis @ 20.37

Hiya. Vastly cool web site!! Guy .. Admirable .. Amazing .. I will bookmark your blog and engage the feeds additionally…I’m joyful to find so a lot cooperative info here surrounded by the send. Merit for sharing.