5. diena

Rīts sākas dūmakains un lietains. Inesis miglā tīts, tomēr neskatoties uz mūsu nu jau sakrājušos nogurumu muskuļos un negulētajām naktīm, ir nesatricināmi optimistisks. Iepriekšējā vakarā mēs pirmo reizi tikām nomazgāties un izpērties. Nogurums vēl lielāks. Kempingā bez mums viesojās Madonas jauniešu deju kolektīvs, ar kuru vakarā spēlējam futbolu. Uzvar madonieši, mums attaisnojums, ka barontakas komandā pārsvarā meitenes…
No rīta pamostoties konstatējām, ka ir pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Baiba, Sarma un Jurita. Baiba ir Latvijas radio 2 balss – Baiba Palkavniece. Izskatās, ka turpmāk LR2 raidīs no mūsu velomaratona. Esam topā!
Ap plkst. 12.00 dodamies tālāk. Inešos mūs sagada vietējais vēsturnieks, sava novada īstens patriots un īstens piebaldzēns – Mārtiņš Frīdvalds. Piebaldzēni tiešām ir cienīgi saukties par pirmās atmodas ģeneratoriem un varbūt, ka šobrīd tieši no Piebalgas varētu nākt, līdzīgi kā gadsimtus atpakaļ, drosmīgas domas un drosmīgi vārdi.. Viņiem raksturīgajā tiešumā un atklātumā, mūsu gids pat mūsu norūdītos grupu iemet zināmā mulsumā.
Mārtīnš Frīdvalds: - Tiem kurus interesē vēsture lai seko man , tiem kuriem viss ir pie pakaļas, lai paliek, jo no tiem nav nekādas jēgas – ja mēs nezinām mūsu vēsturi, mums nav arī nākotnes…” klusums…Mārtiņš smaida un viņa sirsnīgajā skatienā lēkā velniņi - efekts ir panākts. Citu variantu nav. Mēs viņam sekojam visi. Ekskursija ir tika interesanta, ka esam gluži vai iemesti tajā tālajā gadsimtā, kad skolotājiem par darbu maksāja alus mucās, kad krogos notika visa informācijas apmaiņa, jo tos apmeklēja gan kārtīgi dzērāji gan vietēja inteliģence. Arī Krišjānis Barons savā ceļā no Tartu kopā ar Pēteri Jurjānu (ārstu) dažas dienas esot ciemojušies Piebalgas krogos.
Šobrīd Inešu muižā atrodas arī Porcelāna muzejs. Iespējams, ka šī vieta ar laiku atkal pārvērtīsies par kultūras un radošo centru. To arī Piebalgai novēlam.
Mūsu ceļš tālāk ved uz Ērgļiem. Izvēlamies nepazītu maršrutu , lai apbrauktu galveno ceļu, par kuru pārvietoties varētu būt nedaudz bīstami. Braucam cauri Palšu purvam. Un tieši šajā skaistajā vietā mūs pārsteidz pamatīga lietus gāze. Lietus tek kedās un apakšveļā…. mūs.. neapturēs neviens.. mēs iesim tik tālu cik varēsim,…tā tik turēt.
Ir labi, ka mūsu busiņam uz jumta skan mūzika, tā palīdz arī pret lietu. Dzīve ir skaista. Labums no šāda lietus, ka mutēs un degunos vairs neskrien mušas 
Ērgļi. Apstājamies pie Ogres upes un brienam iekšā ar visām drēbēm un riteņiem, lai puslīdz cilvēcīgā izskatā varētu iet pusdienās uz kafejnīcu.
Nakšņošana paredzēta Meņģeļos, Jurjānu muzejā. Tur mums jau kurina melno pirti. Bet pirms ejam pirtī, Ērgļu pašvaldība  ir sagatavojuši mums pārsteigumi. Ir atnākušas divas fantastiskas sievietes, kuras mums stāsta par savu novadu. Ērgļi r Ērgļi nevis tāpēc, ka te dzīvo daudz ērgļu, bet tāpēc , ka no vācu valodas tulkojuma, tā ir vieta kur aug daudz alkšņu. Paldies par sirsnīgo uzņemšanu!
Šogad melnajā pirtī atšķirībā no mūsu senču tradīcijām, kad pa priekšu pirtī gāja vīrieši, tad sieviete un tad bērni – mēs laužam tradīcijas un mūsu sievietes un meitenes dodas pirmās melnajā ar vienu svecīti izgaismotajā pirtiņā. Puiši no tālienes var redzēt tikai meiteņu plikos siluetus, kad viņas brien dīķītī. Skaista vieta. Ļoti skaista. Ja jums iznāk uz to pusi doties, noteikti apmeklējiet Jurjānu muzeju– īpaši vakarā, kad saule riet Pulgošņa ezerā.
Pēc pirts nevienam gulēt iet negribas, mums ir līdzi ģitāra. Dziedāšana turpinās līdz 2 naktī. Dziedājām mēs skaļi un daudz  Jācer, ka brāļi Jurjāni bija apmierināti ar mūsu repertuāru.
Uz tikšanos nākamajā dienā!

4 Comments to “5. diena”

1. By Aigars, 2009. gada 15. jūlijs @ 11.01

Tā turpināt ! - ne dienas bez muļķības -/..kopā ar Pēteri Jurjānu (ārstu) dažas dienas esot ciemojušies Piebalgas krogos…/ Skaitat vien Ērgļus pie Piebalgas…

2. By zaiga, 2009. gada 13. augusts @ 13.14

nabaga nabaga Aigars, laikam jau kada iedzimta vai iemantota galvas kaite trauce redzet notikumsu ka tadus un nevis sava slimigaja fantazija izaukletus. Aigar, nu jutu lidzi,,ko te lai saka…jacer ka Latvija tadu “aigaru”nav daudz.

3. By filmy 3d sbs online, 2013. gada 25. aprīlis @ 9.50

Good era. Fantastically cool site!! Guy .. Superb .. Magnificent .. I will bookmark your blog and take the feeds additionally…I’m joyful to locate a lot of useful communication proper now in the article. Show appreciation you for sharing..

4. By filmy obyczajowe 2010, 2013. gada 14. maijs @ 1.22

Thank you for sharing superb information. Your web position is so cool. I’m impressed by the details that you have taking place this web situate. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come in exchange used for added articles.